Who was Greasy Sal? Outlaw Horses and the Spirit of Calgary in the Automobile Age

Auteurs-es

  • Susan Nance

DOI :

https://doi.org/10.1353/his.2016.0008

Résumé

This article examines the development of the bucking bronc as an icon of
modernity, business, and tourism promotion through a study of living horses and
their representation at the Calgary Stampede during the 1920s. It draws upon the
management records of the rodeo, tourism theory on back stage and front region
performance, and theory on human-animal relationships. The little known mare
Greasy Sal serves as a case study exposing which aspects of their horses’ lives
Stampede managers sought to keep private in order to mass produce the displays
of bucking central to the bronc ideal for locals and visitors.


L’étude de chevaux vivants et de leur représentation au Stampede de Calgary
dans les années 1920 permet de traiter de l’émergence du bronco qui rue en tant
qu’emblème de la modernité, des affaires et de la promotion du tourisme. Pour
ce faire, l’auteure fait appel aux archives administratives du rodéo, à la théorie
du tourisme concernant le comportement en coulisse et dans l’arène ainsi qu’à la
théorie sur les relations entre l’humain et l’animal. Elle se sert du cas de la jument
peu connue Greasy Sal pour révéler les aspects de la vie de leurs chevaux que les
dirigeants du Stampede ont tenté d’éviter de divulguer afin de produire en masse
les scènes de ruades essentielles à l’idéal du broco aux yeux de la population
locale et des visiteurs.

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